Naslovna Hatha Joga Bakasana (Ždral)

Bakasana (Ždral)

autor Anja Nenadovic 28/03/2016

Svako ima svoj lični doživljaj joge koji zavisi od  celokupnog fizičkog,mentalnog i emotivnog stanja. Nekima su neki položaji lakši,nekima teži..ne osećamo se uvek isto pa nekada u neki položaj uđemo kao od šale..a nekad sa puno teškoća ulazimo u isti položaj! I obzirom da se ne osećamo uvek isto samim tim ni telo ne reaguje isto. Što potvrđuje činjenicu, da smo svi mi jedna psihomomtska mreža. Bilo šta da se događa na emotivnom ili mentalnom planu odraziće se na naše fizičko telo,i obrnuto.

Kada sam počela da se bavim jogom od svih položaja najveći izazov su mi predstavljali položaji gde su ruke oslonac. To je deo tela kome sam morala mnogo više pažnje da posvetim u samoj  praksi. Na samom početku ruke su mi bile preslabe,kao kod mnogih…najčešće nisam izdržavala do kraja u asanama u kojima su uključene ruke,ali nisam ni odustajala. Znala sam svoju slabost i radila sam uporno na tome. Ruke predstavljaju naše sposobnosti i izražavanje istih! Slabe ruke predstavljaju  neizražavanje sebe, svojih sposobnosti,potencijala.

Bakasana je bila prvi položaj gde  sam videla rezultate svoga rada a njemu su  prethodili mnogi drugi položaji koji su bili priprema. Asana u kojoj sva snaga  leži u rukama koje drže celo telo! Prilikom ulaska u ždrala jedna od prepreka su ruke,a druga isto važna prepreka je strah da ne padnemo na glavu..koji je sa druge strane povezan sa strahom da sebe izrazimo i budemo ono što zaista jesmo.

Ovo je položaj koji mi je pružio jedinstven osećaj unutrašnje snage.
Koristi:
Jača mišiće ruku,ramena i karlice.
Učvršćuje zglobove ramena,laktova i ruku.
Jača mišiće abdomena,tonizira abdominalne organe.
Podiže krvni pritisak i podstiče fizičku i psihičku ravnotežu.

 

Pogledajte i ostale članke

Ostavite komentar