Naslovna Hatha Joga Fleksije-pretkloni prema napred

Fleksije-pretkloni prema napred

autor Anja Nenadovic 13/04/2018

Fleksije su sve asane gde se kičma i trup savijaju prema napred. Preklop prema napred je pasivan proces u kojem se koristi gravitacija kako bi se istegle grupe mišića na koje se fokusiramo. One predstavljaju jedne od najumirujucih  položaja, posebno su dobre za otpuštanje napetosti i stresa.

Pretkloni prema napred rade na velikom protezanju kičme,leđa i cele zadnje strane tela i njenom oslobađanju. Protezanjem kičme oslobađamo prostor između kičmenih pršljenova i diskova time omogućavamo pokretljivost. To donosi svežinu i bolju cirkulaciju oko  kičme i u kičmenoj moždini koja direktno utiče na nervni sastav i sve telesne funkcije. Posebno su povoljni za oslobađanje svakodnevnog stresa koji se nakuplja u gornjem delu leđa, ramenima, vratu i time donose dodatnu cirkulaciju i opuštanje srca. Takođe oslobađamo veliku napetost donjeg dela leđa,cele regije karlice i kukova koja je poremećena predugim sedenjem. Pritisak, masaža i svež priliv krvi koji pružaju preklopi unapred imaju pozitivan efekat na abdominalne organe uključujući jetru, bubrege, nadbubrežne žlezde, pankreas i creva. Cela regija solarnog pleksusa i treće čakre  je uključena u ovaj proces u kome utičemo na ego što ga čini poniznim,učimo da se predamo i opustimo a time podižemo životnu energiju. Dobrobit fleksija se ogleda u protezanju zadnjih mišića nogu. Oni su kod većine ljudi veoma kratki i napeti  što dovodi do problema i krutosti  u ostatku tela. Stojeće varijante pretklona prema napred u kojima je glava ispod nivoa srca su posebno povoljne za rad srca,olakšavaju ga i time bolje usmeravaju tok kiseonika i bolju cirkulaciju krvotoka prema mozgu.

Fleksije imaju izuzetno opuštajući uticaj na um ,otpuštaju stres i povlače pažnju prema unutra. Takođe se preporučuju osobama koje su ekstrovertnije prirode i osobama sa naglašenim egom. Preusmeravaju našu pažnju sa spoljnog ka unutrašnjem svetu.

Za mnoge početnike one mogu biti jako frustrirajući i teško osvojivi u toj početnoj fazi vežbanja. Frustracije dolaze i od toga što smo opterećeni kako  položaji treba da izgledaju spolja. Ovde svaka sila ili žurba otpada jer telo nam daje ograničenja koja traže redovnu praksu i strpljenje za napredak i promenu. Veliki izazov predstavlja samo zadržavanje u preklopu unapred kada shvatamo da sam položaj predstavlja više mentalni nego fizički napor obzirom na dramu koja se odvija u našem umu i na potrebu da idemo dalje i da možda što pre izađemo iz položaja bez slobodnog zadržavanja i ostanka u sadašnjem trenutku. Sve su to male igre uma gde je potrebno da se upitamo zašto smo nestrpljivi i zašto idemo van sebe umesto u sebe.  Kada prevaziđemo ovakva ograničenja uma tada možemo iskoristiti pun uticaj  fleksija,koje nam pomažu da se zatvorimo i  povežemo sa sobom i svojim unutrašnjim svetom.

Pogledajte i ostale članke

Ostavite komentar